header bg
 

Uporaba sistema za upravljanje e-izobraževanja Moodle: učbenik

Uradna spletna stran e-učbenika

space

space
space

space
space

Doc. dr. Eva Podovšovnik Axelsson
Univerza na Primorskem, Fakulteta za turizem


Recenzija učbenika »Uporaba sistema za upravljanje e-izobraževanja Moodle« avtorjev Jelene Ficzko, Boštjana Žvanuta in Patrika Pucerja

E-izobraževanje nam v sodobnosti ponuja številne alternative, ki nam omogočajo neprestano izboljšanje kakovosti učnega procesa. Kljub temu, kot poudarjajo sami avtorji učbenika, lahko zaznamo, da smo učitelji premalo seznanjeni z vsemi prednostmi, ki nam jih taka oblika izobraževanja v sodobnem, vse bolj elektroniziranem svetu ponuja.
Avtorji najprej pojasnjujejo pomen e-izobraževanja za študente in učitelje. Nato se osredotočijo na prikaz sistema za upravljanje e-izobraževanja Moodle.
Nadaljevanje učbenika je pripravljeno zelo sistematično in s slikovnim materialom v obliki računalniških izpisov vodi neizkušenega uporabnika skozi sistem Moodle. Pri tem so bralcu na zelo jasen način opisani postopki, kako ravnati v posameznih situacijah upravljanja samega sistema. Vsaka izbira je natančno opisana in predstavljene so njene implikacije za uporabnikovo nadaljnje delo.
Najprej se bralec seznani z osnovami sistema Moodle. V naslednjem poglavju so avtorji prikazali, na kakšen način uporabnik lahko razvija in upravlja vsebino predmetov, ki so mu na razpolago. Nato je uporabniku sistema predstavljeno, kako lahko nadzoruje in upravlja skrbniški del sistema. V sistemu Moodle je omogočeno tudi dodajanje vprašalnikov in kvizov, kar sta vsebini naslednjih dveh poglavij.
Učbenik je dobrodošel priročnik za vsakega izobraževalca, ki želi svojim študentom ponuditi več od klasičnega poučevanja. Avtorji so se pisanja učbenika lotili sistematično – po korakih, ki uporabnika sistema za upravljanje e-izobraževanja Moodle vodijo od spoznavanja osnov vse do naprednejših vsebin, s katerimi so pojasnjene vse možnosti, ki jih ponuja uporaba tega sistema. Bralcu učbenika so avtorji delo s sistemom Moodle olajšali tako, da so pripravili računalniške izpise, iz katerih je zelo hitro razvidno, katere možnosti so v določeni situaciji uporabniku na razpolago ter na kakšen način z njimi upravljati, da pride do želenega rezultata.
Učbenik bi tako priporočila vsem izobraževalcem in študentom, ki se s tovrstnim sistemom za upravljanje e-izobraževanja do zdaj še niso srečali, kot tudi tistim, ki so ta sistem že uporabljali, vendar bi ga želeli podrobneje spoznati.



Mag. Irena Trobec, viš. pred., prof. zdr. vzg.
Univerza na Primorskem, Visoka šola za zdravstvo Izola


Recenzija učbenika: Uporaba sistema za upravljanje e-izobraževanja Moodle

Motivacija študentov za uporabo e-izobraževanja je ključnega pomena za njegovo uporabo. Pri tem je pomembno, da učitelji znajo izkoristiti možnosti take oblike izobraževanja s ciljem poenostavitve izvajanja pedagoškega procesa.
Učbenik »Uporaba sistema za upravljanje e-izobraževanja Moodle« je pregleden, razgiban vodnik skozi možnosti, ki jih okolje Moodle ponuja. Učbenik, namenjen učiteljem, omogoča hitro in učinkovito spoznavanje možnosti omenjenega okolja in, kar je še bolj pomembno, njegovo uporabo. Iz vsebine je razvidno, da so učbenik pisali strokovnjaki z izkušnjami pri vpeljevanju te oblike izobraževanja. Navodila so napisana v preprostem jeziku, razumljivem tudi osebam, ki niso strokovnjaki na področju računalništva in informatike. S pomočjo priročnika uporabnik spozna neštete možnosti, ki jih Moodle ponuja pri oblikovanju pedagoškega procesa, gradiv, in pomoč pri reševanju morebitnih težav. Preprosto in razumljivo napisana navodila lahko učinkovito uporabi tudi začetnik, ki tako spozna osnovne korake za vgradnjo posameznih elementov (npr. kvizov, anket) v virtualno učno okolje, kar je lahko temelj za implementacijo zahtevnejših pedagoških metod (npr. diskusija v skupini s pomočjo forumov, igra vlog in drugo). Slikovna gradiva, večinoma zaslonske slike uporabe orodja Moodle v praksi, omogočajo bralcu, da se enostavneje in hitreje prebije do želenega cilja. Metodološko gledano učbenik s pomočjo prikaznih primerov učitelje spodbuja k poglabljanju v iskanje novih rešitev, raziskovanju in spremljanju inovacij na tem področju. Gradivo sem uspešno uporabila tudi sama pri pripravi predmetov »filozofija in profesionalna etika v zdravstveni negi« in »teoretične osnove zdravstvene nege« na dodiplomskem študiju zdravstvene nege na Visoki šoli za zdravstvo Izola Univerze na Primorskem. Na podlagi osebnih izkušenj pri delu v virtualnem učnem okolju lahko učbenik »Uporaba sistema za upravljanje e-izobraževanja Moodle« ocenim kot izredno uporaben učbenik, primeren za učenje in poučevanje najrazličnejših učnih vsebin. Prepričana sem, da bo njegova uporaba spodbudila marsikaterega učitelja k uporabi e-izobraževanja.

space
space space

header bg